Isabelle

Nu är det verkligen sommar!!

2012-06-22 @ 00:47:04

Jag borde verkligen sova nu, men istället sitter jag i ikeasoffan och äter chips.
Kommer stinka bajs i munnen när jag vaknar imorrn.

Vi har haft en riktigt mysig dag. Både jag och Jonas slutade tidigare på våra jobb. Hämtade Lollo på dagis och åkte hem för att städa. Snabba och effektiva var vi!
Sen åkte vi för att titta på en lägenhet som vi bestämde oss för att inte köpa.
Istället åkte vi till Max och köpte mat som vi åt i Åsberghska hagen. Vilken mysig picknickplats det är!
Sen låg vi i gräset och solade. Eller försökte.. Lollo roade sig med att kasta sin maxbox-present på oss, en badboll.
När vi tröttnat på det åkte vi hem och hämtade Jonas och Lollos fiskespö och så åkte vi ner till hamnen. Medan dom fiskade flundra så gick jag en promenad genom botaniska och ut på strandpromenaden. Vi avslutade kvällen med en glass på glassbaren.
Kunde faktiskt inte varit en så mycket bättre kväll faktiskt.

Nu sover Lollo och Harry springer runt på golvet och försöker äta upp mina ben.
Jaja, han juckar inte mot dom längre iallafall..
Kastrering gjorde honom gott.

Jag hade först tänkt att det här inlägget skulle handla om hur snabbt tiden går. Hur dotroligt det känns att det redan är sommar. Att det är ett halvår sedan det var jul senast. Att halva år 2012 har passerat, osv. men det är väl kanske inte så mycket att skriva om.
Tiden går fort bara, så enkelt är det.
Man får se till att ta vara på tiden.
Det ska vi göra ordentligt i morgon.
Imorgon eftermiddag åker vi till Elins sommarstuga för att fira midsommar på bästa sätt.
Ett dygn i en stuga vid havet med en massa god mat tillsammans med några av de bästa människorna man kan hitta.
Det blir nog riktigt mysigt.


GLAD MIDSOMMAR!

Förra midsommarens dödligt goda jordgubbstårta och en av buketterna som blommade på bordet då:



Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback