Isabelle

Ett dyrt och inte helt genomtänkt köp, kanske?

2012-10-08 @ 20:56:00

Shit myg god vilken dag det har varit.
 
Började dagen i lugnan ro med lite sovmorgon eftersom jag skulle till naprapaten.
Naprapatbesöket kom i precis rättan tid. Började känna mig stel igen för ungefär två veckor sen (har problem med låsningar i höfterna och blir lätt stel i rygg,axlar och ljumskar) så det var skönt med en behandling.
 
När jag sen kom till jobbet var det fullt upp och bara att sätta igång. Dagen gick i ett och alldeles för fort.
Mitt i allt ringer Jonas.
 
Vi var och såg på en bil i lördags som vi var lite sugna på att iallafall ta hem något dygn och prova för att sedan eventuellt köpa. Om allt kändes bra under provdygnen.
Men på grund av diverse olika anledningar så gick det inte.
 
Efter jobbet åkte vi till bilfirman och skrev på papper och nu står det en stor skylt med "SÅLD" på den bil vi sett på. Den är såld till mig och Jonas.
 
På torsdag ska vi hämta den. Herregud. Vad har jag gjort?
Jag har gjort mitt dyraste köp någonsin. Och har inte ens testat bilen klokt!!
Vi har en vecka på oss att känna om den känns bra, gör den inte det så får vi ångra oss, men det blir en jäkla procedur att ta tillbaka lån och kontantinsatser och allt vad det innebär.  
 
Det är också det första Jonas och jag köper tillsammans som är sådär vuxet och familjeaktigt.
Ett obetydligt steg för mänskligheten, ett sjumilakliv för Isabelles och Jonas framtid.
 
Så ikväll är jag trött.
 
Nu ska jag spela the sims.
Jag är så jädra töntig så jag nästan skäms, men det är så himla avkopplande just nu.
 
Godnatt
 
Fina, fina höst.
 

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback