Isabelle

Vårkänslor, bitterhet och ikea-love

2013-02-28 @ 23:33:08

God damn it, jag tror våren närmar sig!!

Nu är det så pass ljust om kvällarna att jag lugnt hinner gå en promenad efter jobbet innan det blir mörkt.
Lyckan var enorm idag när jag insåg detta!

Är annars inne i någon irritationsperiod just nu. Känner mig småtjurig och lättretad för jämnan. Idag tjurade jag över några gamla gubbar inom jobbet som emellanåt förpestar ens tillvaro, som idag. Detta är som tur var inte några av mina kollegor så det kunde varit värre, men ändå. Ha med idioter att göra.. Suck.

Då är det tur att solen skiner när man kommer hem och att sambon erbjuder sig att ta den värsta städningen så att jag kan få min promenad. Han är bra fin, han. Och så förstående när jag går in i dessa mindre smickrande perioder.

Även Ikea hjälper mig i dessa svåra tider. Jädrar vad jag planerar..
Idag kom jag på att vi ju har två 80cm sängar och inte 90cm. Det betyder att jag kan välja den mindre sänggaveln på ikea och därmed tjänar in några hundralappar. Det gjorde mitt bittra och snåla, nej - sparsamma, hjärta på bättre humör.

Imorgon är det fredag. Min bästis. Fredag och jag skulle nog bli ett fint par. Fredagar är alltid bra.

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback