Isabelle

Långfredag

2014-04-18 @ 23:27:29

Mycket nöjd med första lediga dagen av 4.
 
Sovmorgon och sedan en riktigt varm vårpromenad i kvarteret. För första gången i år luktade det även vår. Lite blommigt sådär. Och solen sken riktigt varmt så jag fick ångra mitt klädval.
 
Efter sen frukost var det dags att ta tag i kaninburen på balkongen. Städade ur den grundligt till Harrys förtret. Han sprang runt som en galning och försökte få kontroll på läget. Han har vissa psykiska problem den stackaren, han hatar förändringar och har ett extremt kontrollbehov. Varje gång jag rengjort hans bur ägnar han timmar åt att gnaga ner och lägga varje halmstrå på rätt plats. Idag var det därför ganska illa, då det var FLYTTDAG för honom.
Han ska nu bo hos min mormor och morfar på landet så idag har både han och buren åkt bil.
Väl ute på landet lät vi honom hälsa på sin nya granne. Min mormors kanin (mina kusiners kanin från början...). En hane kunde vi konstatera. Okastrerad.
Han hälsade Harry välkommen genom att bestiga stackaren. Han kravlade upp på Harrys rygg och satte igång. Harry som redan var chockad av burstöket och bilåkningen blev ännu mer chockad och la sig platt på marken. Stackars stackars liten. Min ångest var enorm.
Vi bar in honom i hans kära bur istället och när vi sa hej då verkade han lite lugnare.
Hoppas han inser att det verkligen är det bästa för honom. Lugn och ro på landet med mycket gräs.
 
Vi stannade på fika hos mormor och morfar där det bjöds på våfflor. nam nam. Och så berättade dom om gården på 30-40 talet och fick lyssna på en radioinspelning från 1940 där Sven Jerring intervjuar min mormors pappa om gården. Det var status på den tiden de'.
 
Sen gick vi in till mamma och pappa där Josse väntade. Äntligen är stockholmaren hemma!
Thessan och Christoffer var också där.
Vi letade påskägg, åt årets första grillat, såg let's dance, babblade, tjivades, och åt chessecake.
 
Så himla fin långfredag har jag haft i strålande solsken både vädermässigt och humörmässigt.
 
Nu ska jag avsluta kvällen med ett avsnitt Warehouse 13.
 
Godnatt

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback