Isabelle

Påskelipåsk

2014-04-18 @ 00:07:41

Och så blev det påsk!
 
4 "lediga" dagar har jag att se framemot.
Imorgon flyttar vi Harry till landet hos min mormor och morfar. Balkongen i den nya lägenheten är inget vidare kaninanpassad. Många tårar har minimatte fällt men förhoppningsvis förstår hon snart att det är det bästa för vår lilla pälsboll.
På kvällen är vi bjudna på mat hos mor och far. Josse är hemma från Stockholm så vi ska ha det riktigt familjemysigt.
 
På lördag ska vi slänga skräp och sedan är det dop för mitt senaste kusinbarn.
 
På söndag vill jag gå på auktion i västerhejde. Vi får se om den önskan slår in. Sen ska katthemsloppisen få besök av oss där vi ska dumpa av en massa grejer vi inte vill ha längre. Jag behöver rensa ur en massa saker först bara. 
 
Och idag har vi slängt ett stort lass med skräp. Och kört ett linneskåp till Moa.
Jag har lånat firmabilen nu så att vi ska passa på att frakta saker och köra kaninbur.
 
Jobbade till klockan 2 idag sedan slog vi igen. Upplevde den lugnaste arbetsdagen på länge. Hann utan problem åka till banken och sätta in pengar och sedan byta till sommardäck på firmabilen. Det märktes inte på jobbet, så lite var det att göra.
 
Det var inte jag som bytte däck på firmabilen dock. Jag servade däckbytaren bara. Däckbytaren var Jonas. Han skulle från början bara komma och byta bil med mig men eftersom vi behövde firmabilen på eftermiddagen var det nödvändigt att byta till sommardäck så vi håller oss på lagens sida. Jonas är sjukskriven så han hade tid över, jag hade inga kloka arbetsuppgifter kvar att göra så det var ju bra.
 
Så effektiva har vi varit idag. Bytt däck på bil, kört skräp till tippen, kört vårt linneskåp till Moa, käkat pizza, tvättat, lagt fram saker till loppisen, vilat tidigkvällmiddag, ätit godis och sett Blacklist. Bra jobbat.
 
Det blir en rolig och effektiv helg det här.
 
På torsdag nästa vecka får vi nycklarna till lägenheten!! Tror jag. Mäklaren skulle skicka ett meddelande att det var bekräftat med vår bankkvinna men har inte hört något.
Vi var i lägenheten förra veckan och tittade hur mycket städning som fanns att göra. Typ inget.
Det var kul att se den igen. Vi har bara sett den en gång tidigare och det var den 2 februari..
Den såg i princip ut så som jag kom ihåg det, något var större något var mindre men i stort sett var jag föreställt mig.
 
LÄNGTAR!
 
Vi har fått en ny granne nu också. Alkoslist han med enligt Jonas men inte lika störig hittills. Imorse sjöng han en truddelutt som hördes ända in till vårt sovrum där jag precis vaknat. Det var ett lite småroligt uppvaknande.
 
Nä, nu lockar sängen.
 
GLAD PÅSK!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback