Isabelle

Bellas återkomst!

2014-08-13 @ 21:21:25

Bloggen dog så fort flyttlasset gick från ghettot.
 
Vilken lättnad, vilken fantastisk känsla att få lämna sitt gamla hem. Ett hem som aldrig kändes som MITT hem. Det var ett ställe man hade sina saker i och sov. Hur mycket man än försökte piffa till det med nya, fräscha möbler och tapetseringar så var det som att sminka en gris.
 
Här i vår nya, ljusa lägenhet hade det nästan inte kunnat vara bättre. Jag ÄLSKAR den!! Ljuset, det är alltid ljust! Tillochmed på kvällen.. Den känns hemtrevlig trots att vi fortfarande inte har fått upp gardiner, det står flyttkartonger i hörnen och det mesta är fortfarande upp och ner. Det känns verkligen hemma.
Igår köpte vi soffa till vardagsrummet. Det var den sista stora grejen som skulle in i lägenheten. Förutom ett nytt kök som vi planerar till framtiden. Fantastiskt är det. Bättre än jag trodde det skulle bli.
 
I måndags var jag tillbaka på jobbet från 4 veckors välbehövd semester. Det kändes helt okej. Den rekordvarma sommaren tycktes dra sig tillbaka på måndagen. Luften har blivit så mycket friskare, trots att solen skiner och regnovädren blir tätare. Välkommen hösten.
Jag har nog för övrigt haft den bästa sommaren sen jag slutade skolan 2008. Någonstans kring midsommar skrev jag en lista på vad jag ville göra under sommaren och när nu semestern är slut och mina uppsalavänner som brukar ingå i listan har åkt hem så har jag lyckats bocka av nästan alla punkter. Det enda som blev över var "åka till Fårö" och "träffa Carro". Fårö oroar mig inte, det hinns ännu med och nu när turisterna försvinner blir det bara ännu trevligare. Och Carro får jag se till att träffa under hösten. Annars är allt avbockat. Jag har solat badat hur mycket som helst (vissa dagar kunde man ju inte annat när termometern sköt i höjden med 30-35grader..), åkt på loppisar, varit i Näs med Jonas och mamma o pappa, haft drinkkväll med vännerna, medeltidsmarknad, Romateatern där min bästa Johanna var med i "En komedi av misstag", myst runt ute på landet hos föräldrarna, haft baddag med mormor i Grynge, plockat blåbär, plockat jordgubbar (oj va sylt det ska bli i höst!), varit på varité med Elin i Hablingbo och fick se min livs första magishow, varit i Stockholm och Gröna lund (åkt fritt fall god damn it!!), läst mycket böcker och njutit av vädret så mycket jag bara kunnat!
 
Det kunde verkligen inte blivit så mycket bättre. Nu känner jag mig uppvilad och reda för höstens äventyr!
Den lär gå i sångens och renoveringarnas tecken. Ja, och så Hay Day som är min nya Iphone-sysselsättning.
 
Och hur det går med bloggandet får vi se...
 
Tack o hej

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback