Isabelle

Alkisgrannar suger skit

2014-02-27 @ 00:01:34

Såhär dags borde jag sova. Gör jag det eller?! Näääää..


Tack vare vår psyksjuka alkisgranne.

Han är jämt full och tycks ha jävligt mycket möbler som han ständigt välter. Det brakar till en eller ett par gånger och sen blir det knäpptyst. Cirka 10min senare börjar han antingen störtlipa och låter som en ylande hund eller så blir han arg och gormar för full hals. Samtidigt dunsar det till då och då när han fortsätter ramla runt eller välta saker. 

Ibland är jag extra irriterad och bankar demonstrativt i väggen. Brukar inte göra någon större skillnad. 

Det gjorde det dock ikväll. Fast inte så som jag hoppats. Istället för att hålla käften började han plötsligt att banka tillbaka!?! En sådär 5min efter mitt bankande. 
Sen fortsatte han sina bankningar med någon minuts mellanrum.
Jag tröttnade och ringde gotlandshems jour. Medan jag gjorde det gick han ut på balkongen och började gorma mot oss. Lät han stå där ute i sin ensamhet och svära.

Så här ligger jag nu och försöker komma till ro efter detta. Han slamrar fortfarande med något och pratar högt och upprört med sig själv men försöker inte längre komma i kontakt med oss. 

Fy fan va jag ska njuta av vår flytt sen. Ska lyfta varenda jävla kartongjävel med ett megastort leende på läpparna. Och när vi flyttat in ska jag vara fruktansvärt positiv till ALLT. I vårt nästa boende har vi nämligen hörnlägenhet på högsta våningen = inga grannar alls nästan!
Den enda är den under och den bredvid som bara kommer i kontakt med Lollos rum och det känns ändå lugnt. Eftersom det är en bostadsrätt. Då känns det som en större chans att få en lugn och normal granne. 

Senast grannen var sådär överjävligt störig hade vi inte fått tag på en ny lägenhet än. Jag grät mig till sömns då och kände att det är såhär jag ska leva i resten av mitt liv. Gråtit mig till sömns har jag gjort några gånger på grund av gubbjäveln. 
MEN INTE DENNA GÅNG! För nu vet jag att det med säkerhet kommer ett slut på eländet inom kort!

Så ikväll somnar jag irriterad men inte deprimerad. 

Godnatt

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback