Isabelle

En efterlängtad nyhet

2014-02-21 @ 12:49:26

Det kanske är ett bra läge att börja blogga nu igen då?
När det väntar så mycket förändring hos oss.
Vi har ju gått och blivit med lägenhet. Efter mycket letande och frustration över de höga bostadspriserna lyckades vi tillslut vinna budgivningen på en mysig liten trea på 64kvm lite närmare centrum.
 
Jag och Jonas tar därmed ett steg djupare in i sambolivet och samlar tonvis av vuxenpoäng.
 
Första maj ska vi flytta in. Det är mycket som ska ordnas innan dess men jag vill flytta NU.
 
Först ska jag bli frisk från den här konstiga febern/förkylningen jag åkt på. Tredje dagen jag är hemma nu och känner mig äntligen lite piggare. Med en lugn helg ska jag kunna vara fit for fight på måndag igen.
 
Efter sjukdomar återstår det en hel del:
1. Säga upp hyreslägenheten (Klart)
2. Låta besiktningsmannen ta en titt i vår hyreslägenhet.
3. Börja rensa ur förråd och diverse gömmor på skräp
4. Sälja av onödiga möbler. Tvättmaskin, expedithylla, kompressor (vem f*n har en kompressor i lägenhet, jo Jonas..)
5. Flytta Harry Kanin till mina föräldrar eftersom balkongen i nya lägenheten är för liten.
6. Packa
7. Släppa in möjliga hyresgäster i lägenheten för en titt.
8. Delta i en loppis alternativt skänka till Katthemmet eller liknande loppis.
9. Köra skräp till tippen.
10. Slutföra lägenhetsköpet.
11. FLYTTA!!!
 
Det kanske är tur att vi har några månader kvar.
 
Åååååååh, det känns helt ofattbart! Jag trodde verkligen ett tag att vi skulle ruttna bort i det här jävla sunkiga området. Men skam den som ger sig.
 
Ikväll blir det dock inget fixande. Jag och Jonas ska fira 4 år tillsammans. Idag är det exakt 4 år sedan vi blev ihop.
Vi hade planerat för en middag på stan, bio eller åtminstone något utanför hemmets väggar, men min förkylning har sänkt mig och Jonas tampas med hjärnhinneinflammation och hjärttrubbel så det blir att hänga här hemma.
Jag är inte bitter.
Äsch, vi ska försöka få ihop en fin middag här hemma istället. En film också kanske.
Det viktigaste är väl att vi har varann?!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback