Isabelle

En helt vanlig dag men ändå inte

2014-02-25 @ 22:53:54

Efter en natt med alldeles för många sömnstörningar trodde jag att dagen skulle bli ett helvete, det brukar den oftast bli efter dessa nätter, men det blev inte så illa ändå.
 
Gick upp alldeles för sent. Var alldeles för trött för att orka göra något åt det. Jonas och Lollo var båda uppe så jag hade lite sällskap. Tog god tid på mig att klä mig och äta frukost, men ändå inte i slöfart. Pussade sportlovsfirarna hej då och åkte till jobbet. Solen sken och allégatan var tom på bilar för en enda gång skull. Den största fördelen med skollov, då förändras alltid trafiken till det bättre runt 8-tiden på morgonen.
Kom till jobbet, visserligen 5min sen men ändå, till en lugn arbetsdag. Ännu en anledning till att älska lov. Alla körer och kyrkomusiker tycks ta ledigt på loven! Satt i telefonsamtal om proformafakturor i en timme och hann ändå med det i övriga i god tid. Efter jobbet tankade jag bilen som i princip gick på ångor. Kom ihåg tankkortskoden på första försöket, MY LUCKY DAY!
Kom hem till ett köttbullsdoftande hem där Jonas stod i köket och lagade kvällsmat. I soffan låg Lollo utsträckt och tog igen sig efter hennes och Jonas skogstur. De verkade båda så nöjda med sin sportlovsdag. Då blir jag också nöjd. Jag hann både duscha och betala räkningar sen var det mat.
Köttbullar, potatis med Jonas asgoda gräddiga, asonyttiga brunsås. Sen diskade jag medan Jonas tog hand om duschandet av Lollo. Efter det hängde jag och Lollo i soffan och hade manikyr. Både klippning och nagelmålning.
Sen var det läggdags för henne så då kröp vi ner i hennes säng och läste "Radio Valleby". Vår mysigaste kvällsrutin som vi alla tre uppskattar mycket. Först läser hon 1-2 sidor och hon börjar bli så duktig på att läsa! Sen läser jag eller Jonas ytterligare några sidor.
Nattinatt.
Sen grävde jag ner mig i soffan där jag sett på tv hela kvällen. Bygglov, nytt avsnitt av Big Bang Theory och två mindre bra amerikanska komediserier samtidigt som jag hängt på www.styleroom.se
Och nu här bloggandes och väldigt nöjd med denna dag som egentligen inte bjöd på något häpnadsväckande men ändå gjorde mig så tillfreds.
 
Vet inte om det är ljuset och vårtecknen eller sportlovsfeelingen som även nått mig, men idag har varit en bra dag.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback