Isabelle

Efter regn kommer lite solsken

2014-03-07 @ 22:45:42

Alltså vad livet går upp och ner! I en jädra fart.
 
I onsdags var jag i upplösningstillstånd. Hatade allt och kände att vi är dömda att vara otursförföljda här hemma.
 
Idag känns det som att vi nått ljuset i tunneln istället helt plötsligt. Visserligen är det fredag och fredagar är fan i mej aldrig en dålig dag för mig, men det kan inte bara vara därför.
Det vi oroat oss så för sen i onsdags vände till nåt positivt idag och allt känns plötsligt hoppfullt istället.
En annan sak är att Jonas sakta men säkert blir bättre och det finns hopp om att kunna återgå till det normala livet igen.
Dessutom har vår äckliga alkisgranne flyttat ut. Hantverkare lär hänga där i några veckor och röja upp efter äcklet så det lär bli lugnt på kvällarna utan granne ett tag till.
På jobbet har vi plötsligt hamnat i tillfällig lågsäsong då det är sportlov i vissa delar av landet än. Så nu har jag hunnit komma ifatt med lågprioriterade grejer och återhämtat mig efter de två senaste månadernas stress. Snart blir det en rusch till påsk men efter det ska det bli vääääldigt lugnt några månader.
Som ett plus i kanten har jag sovit flera nätter utan avbrott och som först vaknat när klockan ringer. Ooh, det är riktig lyx.
Och bäst av allt är ju att en riktigt fin lägenhet står och väntar på oss bara några kilometer härifrån. Där ska vi bo nu några år och ta hand om oss. När vi känner oss redo karriärmässigt och ekonomiskt ska vi sälja lägenheten och köpa oss ett hus ute på landet och leva lyckliga i alla våra dar.
Så jag mår bra.
 
Dagen har varit bra och helgen ska bli finfin.
Gick en uppfriskande promenad i det blåsiga vårvädret efter jobbet idag. Hamnade snabbt i mina superhärliga inredningstankar som har vilat några dagar. Idag hamnade jag i sovrummet med stormönstrade tapeter och arbetsbänk i stringhylla.
Ikväll lyxade vi till det med max-hamburgare. Det var vi värda. Nu har jag sett Lets Dance och tycker det är riktigt underhållande.
I helgen händer för en gång skull allt möjligt. En möjlig hyresgäst kommer och tittar på vår lägenhet i morgon. Sen ska vi rensa förrådet så vi får in lite flyttlådor där. Två saker som påminner oss om att vi hela tiden kommer närmare flyttdatum.
På kvällen ska vi se finalen av Melodifestivalen med Carro och Filip och 3 hundar.
På söndag blir det nog lite fortsatt packande ner i flyttlådor. Sen kommer Jonas syster hit och hänger med oss. Utöver det ska jag hinna med åtminstone 2 promenader. Kanske till och med en tur till valfri färg och tapethandel bara för att tanka inspiration till mina inredningstankar.
Det blir en bra helg, jag känner det.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback