Isabelle

Give me some energy!

2014-03-22 @ 16:30:00

Ligger för tillfället helt utslagen i soffan. I en timme har jag legat här och försökt samla energi, men det går inget vidare idag.
Jag behöver både göra rent för Harry och städa lägenheten men då behövs energi först.
 
Jag har sovit alldeles för få timmar hela veckan. Igårkväll hade jag bestämt mig för att klockan 12 var senaste läggdags. Men det sket sig.
Jag och Jonas hängde ute hos pappa igårkväll, mamma var i huvudstaden hos min syster. Vi blev bjudna på mat och därefter fika med Let's dance på tv i bakgrunden. Vi hade jättetrevligt men hamnade i jättedjupa diskussioner om jämställdhet, invandrarpolitik och krig vilket ledde till att klockan plötsligt var två på natten....
Sen kom vi hem och då råkade vi fortsätta diskutera lite till så jag var nog inte i säng förrän halv 4.........
 
Idag väcktes vi av väckarklockan vid 10. Lollo fyller år nästa vecka så vi skulle shoppa födelsedagspresenter idag.
 
Det gick bra. Vi är väldigt nöjda och det känns som att det hon önskat sig mest och behöver mest är avbockat.
Vi firade vår lyckade shopping på Max och sedan åkte vi till Colorama för att titta på tapeter och hitta inspiration till nya lägenheten. Lovely!
Sen åkte vi till Willys, fast först gick vi in på djur-affären och tittade på Geckoödlor, fiskar och en kanin.
 
Det tog kål på mig. Jag orkar inget mer nu. Jag har ändå försökt muta mig själv med B&B glassen jag egentligen tänkte äta senare ikväll. Funkar inte.
Den här kroppen vill inte röra sig mer idag.
 
Och ikväll ska vi till Länsteatern och se på "Svenskbyborna" där min fina vän och körkompis spelar. Måste hitta energi till dess..
 
Må jag bli piggare efter flytten och när det vankas semestertider för jag är så trött på att va trött nu.
 
Angående flytten fortsätter vi framåt. Hade tappat bort en nyckel men den återfanns så nu kan vi andas ut igen, det hade blivit dyyyrt annars. Vi har förmodligen ordnat så att den nya hyresgästen flyttar in när vi flyttar ut istället för 1 juni vilket också sparar pengar. Vi har bokat flyttbil. Tog den sista, vi hade en jädra tur..
Besiktningsmannen har varit här och meddelat att det endast är lite småfix som ska göras av oss. Ja, det går helt enkelt framåt.
 
Nä, nu MÅSTE jag upp ur soffan. Det lilla glass jag lämnat till ikväll smälter snart bort på soffbordet......
 

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback