Isabelle

Hej då söndag

2014-03-10 @ 00:13:53

Om jag älskar fredagar så hatar jag söndagar desto mer.


Söndagsångesten ligger oftast fett tung på söndagarna. Idag var inget undantag.

Jag blir helt apatisk på söndagar. Speciellt när jag inte har något inbokat. Som idag.

Jag vaknade redan halv 10 men gick upp typ kl halv 12... Åt frukost och kände "aaaah, va ska jag göra med den här skitdagen!?". Jonas snorade och mådde pyton så han var inte till nån tröst.
 Segade runt ett tag utan att egentligen göra något. Tvingade ut mig på en blåsig promenad. Kom hem och segade runt utan att få något gjort igen. La in en maskin tvätt. Skyndade mig plocka fram papper och penna innan segheten skulle gripa tag om mig igen. Skrev matlista för de kommande två veckorna samt inköpslista. Försökte förmå mig åka och handla men orkade inte. Såg ett avsnitt how I met your mother istället. Efter det såg jag ingen utväg så det blev att åka och storhandla. Själv eftersom Jonas är en vandrande bacill som snorar och febrar sig. Kom hem och plockade upp matvaror. Hängde tvätt. Fort innan tv-soffan skulle locka ner mig i segheten igen.. Åt sedan glass och drack coca-cola framför how I met your mother. Såg 10 avsnitt och därmed var säsongen slut. Klockan var helt plötsligt halv 8 på kvällen. Såg inget annat matalternativ än kvarterets pizza. 
Hämtade maten och åt sedan framför tvn och såg Warehouse 13. Fram till klockan 11. Då blev jag pigg och började städa upp helgens "jagläggerdethärsålängeochplockaruppskräpetenannanstund". Efter det packade jag matlåda och sen kom jag på att jag behövde duscha innan läggdags. Vi har haft stopp i duschens avlopp i över en vecka nu. Kvart över 11 kom jag på att det var ett bra läge att fixa problemet. Det gick fort och smidigt för en gång skull och det firade jag med att skrubba bort kalk och tvättränder i badkaret. Seeen kunde jag duscha. Och nu ligger jag nedbäddad i sängen men har fortfarande svårt att släppa greppet om helgen.

Så här ser det som oftast ut. Jag är jätteseg på dagen. Tar väldigt långa funderare och pauser innan jag tar tag i något och hänger mycket vid datorn. Har ingen lust för nånting. Vill helst bara gömma mig i soffan hela dagen. På kvällen när det närmar sig läggdags blir jag jätteproduktiv och pigg. Då kan jag storstäda hela lägenheten om det är så men det brukar Jonas förbjuda för det stör grannarna....

Hej då skitsöndag, vi ses om en vecka igen tyvärr. 

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback