Isabelle

När köpet bara känns helt rätt

2014-03-16 @ 01:19:44

Idag köpte jag en grej till vår nya lägenhet. Planen var att inte köpa nånting över huvudtaget förrän vi flyttat in och hunnit bekanta oss med lägenheten.
 
Men det kändes som att det var meningen, detta köp. Det är en lampa. En orange taklampa.
Jag hittade den på Blocket. Den kostade mycket pengar. Trots att den var begagnad.
Grejen är bara den att det är en jättesnygg designlampa som jag gått och lite smått drömt om sedan det blev klart med den nya lägenheten.
FL/Y taklampa från Kartellen heter den och finns i en mängd olika färger. Jag hade fastnat för orange (helst) eller turkos. Problemet var bara att den kostar 2000:- nypris. Alltså hade jag verkligen inte räknat med en sån för jag är inte en sån som lägger miljarder på en lampa.
 
Men så dyker den upp på Blocket! Idag! Och den var orange! Låg ute för under halva priset! Fortfarande dyrt för en orange plastlampa men ett fynd i jämförelse med nypris.
Det var som att den talade till mig. Jag bara måste ha den.
Snabb var jag att ringa så lampan blev min!
 
Awesome!
 
Nä, nu borde jag verkligen sova. Lollo har kompis på övernattning vilket alltför ofta innebär uppstigning senast klockan 06.00........ "vi måste ju hinna leka också".....
 
God natt
 
Här har vi skönheten:
 
Bild lånad från http://www.rum21.se/sv/artiklar/fl_y-taklampa-orange.html 
 

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback