Isabelle

Vem bromsar klockan?

2014-03-11 @ 20:03:36

Den här veckan går alldeles för sakta. Jag tycker det ska vara torsdag idag men enligt kalendern är det bara tisdag.
Suck.
 
Veckan började inte så bra, det kanske beror på det? Igår ägnade jag alltför mycket tid åt att få tag på en försvunnen besiktningsman och sitta i telefonköer till banken på grund av att de hade klantat till sig med våra betalningar. Hemma började Lollo veckan med av vara grinig för att hon inte fick exakt precis som hon ville. Jonas var också grinig men det berodde på att han blivit dunderförkyld och fick ligga hemma istället för att börja jobba efter tre månaders sjukskrivning. Och när jag äntligen skulle få mysa ner mig i soffan och frossa i Modern Family som är den nya serien att följa på Netflix nu, så ville datorhelvetet scanna av vilket tog en halv evighet. Happy! Not.
 
Idag försöker jag vara gladare. Den försvunna besiktningsmannen hörde av sig, banken löste sig, Lollo är glad igen, Jonas är i alla fall mindre grinig om än fortfarande sjuk, Vi blev av med en massa skräp när vi åkte till tippen idag, arbetsdagen var lugn och nu börjar bygglov. Men tiden går fasen för sakta alltså.
Är det inte första maj snart? Jag vill inte bo kvar här längre och hela jag längtar efter att på riktigt börja inreda och renovera.
Men snart så...
 
Nä, nu Bygglov.
 

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback